لیست محصولات برند انتشارات خوشخوان

گروهی از دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دبیرستان نمونه دولتی امام صادق‌(ع) که خود یا از مدال‌آوران المپیادهای علمی بودند و یا نفرات ممتاز کنکور، پس از ورود به دانشگاه‌های کشور به موازات تحصیل، به امر تدریس در همان مدرسه و یا مدارس ممتاز مشابه، مشغول شدند. یکی از مشکلاتی که این گروه در دوران تحصیل خود به آن مبتلا بودند کمبود (و بهتر است بگوییم نبود) منابع مناسب برای اغنای آموزشی بود، و پس از شروع امر تدریس این کمبود کما فی السابق محسوس بود. برای کیفیت‌بخشی به محتوای تدریسی، این گروه تکاپوی فراوانی داشتند و با بهره‌گیری از تجربه، خلاقیت، منابع خارجی، … جزوات بسیار خوب و پر محتوایی را در عرض چند سال، مهیا و به دانش‌آموزان ارائه می‌کردند تا این‌که در اوایل دهه‌ی هشتاد تصمیم بر آن شد با تأسیس انتشاراتی که خوشخوان لقب گرفت، تألیفات خود را گسترده‌تر کرده و در سطح کشور به دانش‌آموزان ممتاز ارائه دهند. در آن زمان دوران شکوفایی و خدمات‌رسانی ناشرین کمک آموزشی رونق خوبی داشت ولی به جرأت می‌توان گفت به غیر از یکی دو تا از آن‌ها هیچ یک از مابقی، توجهی به دانش‌آموزان ممتاز و المپیادی نداشتند. البته باید انصاف را رعایت کرد و اعتراف نمود که خدمات عده‌ی زیادی از این عزیزان برای دانش‌آموزان متوسط و احیاناً ضعیف، قابل احترام و درخور تحسین بود و تألیفات و مکتوبات خوبی در این زمینه به بازار ارائه نموده‌اند.


انتشارات خوشخوان بعد از توکل بر خدا و استعانت از او، به دو دلیل عمده در امر ارائه‌ی خدمات به دانش‌آموزان ممتاز موفق عمل نمود یکی آن‌که مؤسسین و مؤلفین این انتشارات خود در دوران تحصیل ممتاز بوده و از نفرات مدال‌دار المپیاد و ممتاز کنکور بوده‌اند و دیگر این‌که همین افراد در مدارس ممتاز کشور مشغول تدریس بودند و این امر باعث می‌شد هر سال تعداد زیادی فارغ‌التحصیل به دایره‌ی خانواده‌ی خوشخوان اضافه شوند که تعدادی از آن‌ها در سنوات بعد جزو مؤلفین همین انتشارات قرار می‌گرفتند از این موارد می‌توان به تألیف جوان‌ترین مؤلف این انتشارت آقای علیرضا طهماسب‌زاده اشاره کرد که در سن ۱۷ سالگی و قبل از ورود به دانشگاه با داشتن مدال طلای المپیاد فیزیک، کتابِ “مرحله‌ی دوم المپیادهای فیزیک ایران” را تدوین و به انتشارات ارائه نمود.


درطول فعالیت این انتشارات، کتب بسیار مناسب و قابل دفاعی برای دانش‌آموزان ممتاز، تیزهوش و المپیادی تألیف و روانه‌ی بازار گشته است و در این مدت اظهار نظرهای دلگرم‌کننده‌ای از سوی مخاطبین دریافت می‌کردیم و به همین خاطر انگیزه برای فعالیت در همین حوزه بیش از پیش افزایش می‌یافت و این گستره تا جایی پیش رفت که در اردیبهشت سال ۹۴ و در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب انتشارات از طرف هیأت داوران تنها ناشر برگزیده‌ی آموزشی انتخاب و از طرف وزیر محترم ارشاد و شهردار تهران لوح تقدیر دریافت نمود.


به موازات این موفقیت‌ها و نیز گسترش روز افزون ابزارهای الکترونیکی و فضاهای مجازی، این انتشارات در سال ۹۳ تصمیم گرفت علاوه بر تولیدات خود درحوزه‌ی کتاب، گام‌های بعدی را در اجرای آزمون‌های المپیاد آنلاین و سنتی و نیز تولید دی‌وی‌دی‌ها و اپلیکیشن‌های آموزشی، هم در قالب المپیاد و هم در قالب آموزش دروس برای موفقیت در کنکور، برداشته و در جهت اغنای آموزشی دانش‌آموزان ممتاز، پیش‌قدم باشد. امید است مورد رضای حق تعالی و نیز مورد توجه مخاطبین گرامی قرار گیرد.