کتاب مگه تو مملکت شما خر نیست؟ ققنوس

9786002780010

نو ، آکبند

این کالا را به دوستان خود معرفی کنید.

گارانتی و سلامت فیزیکی کالابین

ویژگی‌های محصول
  • نویسنده : عزیز نسین
  • مترجم : ارسلان‌ فصیحی‌

+ جزییات بیشتر

بررسی تخصصی کتاب مگه تو مملکت شما خر نیست؟ ققنوس

مگه تو مملکت شما خر نیس؟
عزیز نسین
ترجمه ارسلان فصیحی
طوری که انگار دندانش درد بکند یک دستش را به صورتش گرفته بود و در حالی که سرش را به چپ و راست تکان می‌داد، وارد شد. همین طور با دست به صورتش می‌زد و مدام می‌گفت: «وای! آبرومون رفت...» می‌شناختمش، آدم مبادی آدابی بود. خیلی تعجب کردم از این که به محض ورود، بی سلام و کلامی، شروع کرد به زدن خودش و گفتنِ «وای! آبرومون رفت...» گفتم: «خوش اومدین. بفرمایین... خواهش می‌کنم بفرمایین بنشینین...»
«آبرومون رفت! پاک آبرومون رفت...!»
با خودم گفتم شاید مصیبتی سرش آمده، شاید هم سر خانواده‌اش. می‌گفت: «دیگه می‌خواستین چی بشه؟ یه خرِ گَرو به دو هزار و پونصدلیره به یارو فروختن.»
«مَحمَت نُصرَت» (١٩١٥-١٩٩٥) معروف به عزیز نسین، نویسنده، مترجم و طنز نویس توانای اهل ترکیه است. بدون شک طنزنویسی یکی از مشکل‌ترین رشته‌های ادبیات جهانی است که کمتر نویسنده‌ای می‌تواند در این راستا به طور کامل موفق عمل کند اما عزیز نسین با قلم خود سال‌های زیادی علیه ظلم و استبداد نوشت و ظالمان را به سخره گرفت. او با آثار جاودانی‌اش مرزها را در هم نوردید و به نویسنده‌ای فراملیتی تبدیل شد. عزیز نسین می‌گفت: برای من هیچ حدو مرزی متصور نیست و با قلم خود در هر جای دنیا ناله‌ای از انسان‌ها بشنوم آن را به قلم خواهم کشید و به گوش همه جهانیان خواهم رساند.
مجموعه حاضر گزیده‌ای است از بهترین داستان‌های طنز عزیز نسین که مترجم آنها را از کل آثارش انتخاب و ترجمه کرده است.

مشخصات فیزیکی

ابعاد 21x14 سانتی متر
وزن 166 گرم
قطع رقعی
تعداد صفحات 224
نوع جلد شومیز
سیمی

مشخصات تخصصی

نوع طنز
نویسنده عزیز نسین
مترجم ارسلان‌ فصیحی‌
چند جلدی
لوح فشرده
ملحقات